Przykładowy raport
Raport samochodowy – ocena auta używanego
Informacje o raporcie:
Typ raportu:
test maxi
Opracowany przez:
Motocontroler 62
Numer kontroli:
3002
Data:
2018-08-29
Dla:
MotoControler
Zdjęcie pojazdu:
Podstawowe informacje:
Vin:
XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Marka:
Opel
Model:
Astra J KOMBI Cosmo
Rok produkcji:
2014
Pojemność silnika:
1686
Typ:
Kombi
Skrzynia biegów:
Manualna
Kolor:
CZARNY z efektem metalicznym
Przebieg:
203419
Moc silnika:
96
Moc silnika km:
131
Rodzaj paliwa:
Diesel
Liczba drzwi:
4/5
Data ostatniego przeglądu:
2017-06-27
Data pierwszej rejestracji:
2014-07-02
Kraj pochodzenia:
Polska
Pierwsza rejestracja w Polsce:
2014-07-02
Kontrola zewnętrzna:
Kontrola grubości lakieru:
Pomiar lakieru: | |||
1. | 2. | 3. | |
POMIAR: | 250 - 299 μm | 188 - 198 μm | 282 - 320 μm |
Pomiar szczelin: | ||||
4. | 5. | 6. | 7. | |
POMIAR: | 2,5 - 3 mm | 3 - 3,5 mm | 3 - 6 mm | 4 - 6 mm |
Pomiar lakieru | |
8 | 98 - 106 μm |
9 | 168 - 320 μm |
10 | 201 - 225 μm |
11 | 122 - 224 μm |
Pomiar szczeliny | |
12 | 3 - 3,5 mm |
13 | 3,5 - 3,8 mm |
14 | 3 - 3,5 mm |
Pomiar lakieru | |
15 | 158 - 172 μm |
16 | 150 - 179 μm |
17 | 122 - 147 μm |
18 | 133 - 149 μm |
Pomiar szczeliny | |
19 | 2,5 - 3 mm |
20 | 4 - 5 mm |
21 | 3 - 3,5 mm |
Kontrola szyb:
Pozycja | Producent | Numer | Kod daty |
---|---|---|---|
1 | Nord Glass | 43R-00340 | 7 (2017r.) |
2 | GM PILKINGTON | 43R-001582 | 4 (2014r.) |
3 | GM PILKINGTON | 43R-001582 | 4 |
4 | GM PILKINGTON | 43R-001582 | 4 |
5 | GM PILKINGTON | 43R-001582 | 4 |
6 | GM PILKINGTON | 43R-001582 | 4 |
7 | GM PILKINGTON | 43R-001582 | 4 |
8 | GM PILKINGTON | 43R-001583 | 4 |
Kontrola ogumienia:
Producent opony: | Nokian |
Nazwa handlowa: | WR D3 |
Rozmiar: | 225/50 R17 94H |
Bieżnik strona zewnętrzna: | 7 |
Bieżnik środek: | 7 |
Bieżnik strona wewnętrzna: | 7 |
Kod daty produkcji: | 3717 |
Producent opony: | Nokian |
Nazwa handlowa: | WR D3 |
Rozmiar: | 225/50 R17 94H |
Bieżnik strona zewnętrzna: | 7 |
Bieżnik środek: | 7,5 |
Bieżnik strona wewnętrzna: | 7 |
Kod daty produkcji: | 3717 |
Producent opony: | Nokian |
Nazwa handlowa: | WR D3 |
Rozmiar: | 225/50 R17 94H |
Bieżnik strona zewnętrzna: | 6,5 |
Bieżnik środek: | 7 |
Bieżnik strona wewnętrzna: | 6,5 |
Kod daty produkcji: | 3717 |
Producent opony: | Nokian |
Nazwa handlowa: | WR D3 |
Rozmiar: | 225/50 R17 94H |
Bieżnik strona zewnętrzna: | 7 |
Bieżnik środek: | 7,5 |
Bieżnik strona wewnętrzna: | 7 |
Kod daty produkcji: | 3717 |
Podsumowanie kontroli zewnetrznej:
Badanie stanu nadwozia i powłoki lakierowej wykonano optycznie oraz przy użyciu urządzenia Salu Tron ComBi D3 w przypadkowo wytypowanych punktach. Zmierzone grubości powłoki lakierowej nie są typowe dla wielkości fabrycznych (typowy zakres wartości fabrycznych waha się w przedziale pomiędzy 100 ÷ 140 μm), a szczegółowe dane zamieszczone są w tabeli powyżej. Wartości w okolicy 300 μm i więcej świadczą o tym, że została zastosowana warstwa szpachlowa. Progi pojazdu, oraz słupki ”A”, ”B” i ”C” mają grubość lakieru w granicach 30 ÷ 50 μm – bez uwag. Pomiary grubości powłoki lakierowej wskazują na to że w przeszłości zostały przeprowadzone naprawy lakiernicze, ponadto śruby montażowe elementów odejmowalnych noszą znamiona demontażu. Naprawa bądź naprawy zostały przeprowadzone PRAWIDŁOWO. Bez uwag. Raczej wykluczyłbym poważny wypadek drogowy, najprawdopodobniej pojazd w przeszłości uczestniczył w kolizji lub kolizjach drogowych o niewielkich rozmiarach (np. mogły to być szkody parkingowe). Ponadto w zamieszczonym poniżej w opisie stanu płyty podłogowej nie stwierdzono nieprawidłowości. Stwierdzono: odpryski o małych średnicach rzędu 0,5÷1,5 mm lakieru na pokrywie komory silnika (masce) są to typowe uszkodzenia eksploatacyjne od małych kamyków, nieliczne i mało widoczne odpryski na poszyciu zew. zderzaka przedniego, niewielkie zadrapania na drzwiach przednich i tylnych prawych oraz tylnym prawym błotniku. Uszkodzenia te są uszkodzeniami eksploatacyjnymi i zostały wskazane w dokumentacji fotograficznej. Poza szybą czołową, która wyprodukowana została w roku 2017, pozostałe szyby wyprodukowane były w 2014 roku i są zaopatrzone w logo producenta pojazdu, pochodzą z montażu fabrycznego. Wszystkie opony przeznaczone są do jazdy w okresie zimowym zostały wyprodukowane przez znanego producenta opon firmę NOKIAN, zarówno przednie jak i tylne wykazują niewielkie zużycie eksploatacyjne na poziomie 15 ÷ 20%, Obecnie wszystkie opony badanego pojazdu nadają się jeszcze do długiej eksploatacji. Biorąc pod uwagę porę i średnie temperatury należałoby je wymienić na takie, które są przeznaczone do jazdy w okresie letnim. Tarcze kół (felgi) wykonane są ze stopów lekkich, noszą ślady uszkodzeń, nielicznych zadrapań typowych dla wieku i przebiegu. Bez uwag. Nadwozie pojazdu prezentuje się dobrze. Uwzględniając wiek i deklarowany przebieg, w skali od 0 do 10 za stan techniczny nadwozia przyznaję ”7,5”.
Kontrola wewnętrzna:
Nazwa elementu | Wynik | Uwagi |
Tapicerka:
Zabrudzenia: | występują | sporadycznie |
Przetarcia: | występują | sporadycznie |
Pękniecia: | brak | |
Zarysowania: | występują | sporadycznie |
Przypalenia: | brak |
Oświetlenie:
Mijania: | ok | |
Drogowe: | ok | |
Pozycyjne: | ok | |
Przeciwmgielne: | ok | |
Cofania: | ok | |
Stopu: | ok | |
Kierunkowskazy: | ok |
Kolejne elementy wyposażenia:
Centralny zamek: | ok | |
Radio: | ok | |
Nawigacja i cd: | brak | CD ok nawigacji brak |
Klimatyzacja: | ok | |
Podgrzewanie tylnej szyby: | ok | |
El reg lusterek: | ok | |
El skladanie lusterek: | brak | |
Wycieraczki: | ok | |
Spryskiwacz: | ok | |
Sygnał dzwiękowy: | ok | |
El szyby przód: | ok | |
El szyby tył: | ok | |
Kierownica wielofunkcyjna: | ok | |
Komputer: | ok | |
Wspomaganie kierownicy: | ok | |
Podgrzewanie siedzeń: | ok | |
El reg siedzeń: | brak | |
Otwieranie bagażnika: | ok | |
Otwieranie maski: | ok | |
Otwieranie wlewu: | ok | |
Szyberdach: | brak | |
Otwierany dach: | brak |
Podsumowanie:
Wnętrze badanego pojazdu jest zadbane, w niewielkim stopniu stwierdzono uszkodzenia, zabrudzenia, przetarcia i zadrapania. Podczas badania stanu technicznego pojazdu nie stwierdzono żadnych widocznych uszkodzeń, które mogłyby świadczyć o tym, że pojazd był niewłaściwie użytkowany. Przetarcia na nakładkach pedałów sprzęgła, hamulca i gazu potwierdzają niemały jak na okres użytkowania przebieg pojazdu. W skali od 0 do 10 za wnętrze przyznaję ”7”.
Komora silnika i wnętrze bagażnika:
Nazwa elementu | Wynik | Uwagi |
Poziom plynu chlodniczego: | ok | |
Poziom oleju w silniku: | ok | pomiędzy min - max |
Zawieszka wymiany oleju: | inne | brak |
Zawieszka wymiany rozrzadu: | ok | na słupku B z lewej strony |
Widoczne wycieki oleju: | brak | |
Lakier komory silnika: | ok | |
Lakier wnetrza bagaznika: | ok | |
Kolo zapasowe: | ok |
Podsumowanie:
Wnętrze komory silnika jest czyste, nieznacznie zakurzone. Komora silnika była niedawno czyszczona lub myta. Widocznych wycieków płynów eksploatacyjnych w górnej części komory silnika nie stwierdzono. Wnętrze bagażnika jest czyste, zadbane z niewielkimi śladami zadrapań, uszkodzeń. Bez większych uwag.
Jazda próbna:
Nazwa elementu | Wynik | Uwagi |
Uruchomienie: | ok | |
Utrudnienia zmiany biegów: | brak | |
Utrzymanie toru jazdy: | ok | |
Tempomat: | ok | |
Hamowanie: | ok | |
Przyspieszenie: | ok | |
Luz na kierownicy: | ok | |
Zawieszenie: | ok | |
Hamulec ręczny: | ok | należy nieznacznie podregulować. |
Podsumowanie:
W czasie trwania próby drogowej pojazd był kierowany przez sprzedającego, który wykonywał polecenia rzeczoznawcy oraz przez rzeczoznawcę mobilekspert. Pierwsze uruchomienie silnika odbyło się poprawnie, bez uwag. Kolejne rozruchy silnika przebiegały bez zarzutu. Do wnętrza przestrzeni pasażerskiej nie dobiegały żadne niepokojące hałasy z układu napędowego. Jazda próbna odbywała się przy dobrych warunkach atmosferycznych na drodze o gładkiej równej nawierzchni, o nawierzchni pofalowanej i na odcinku o nawierzchni w złym stanie z licznymi przełomami (dziurawej). Pojazd właściwie przyspieszał podczas nagłego wciśnięcia pedału gazu (układ napędowy jest wystarczająco dynamiczny jak na auto rodzinne, daje się jednak odczuć przejechane kilometry), skrzynia biegów płynnie zmienia przełożenia, układ hamulcowy zapewnia odpowiednie siły hamowania (odpowiednie opóźnienie). Na dobrej nawierzchni pojazd prowadzi się prawidłowo i nie wykazuje tendencji do zmiany zadanego kierunku ruchu. Na drodze pofalowanej również nie stwierdzono, żadnych nieprawidłowości. Na drodze o bardzo złej jakości nawierzchni nie było słychać niczego niepokojącego. Zawieszenie badanego pojazdu jest zestrojone dość komfortowo. Bez uwag.
Warsztat:
Kontrola podwozia:
Nazwa elementu | Wynik | Uwagi |
Osłona silnika od spodu: | ok | |
Wycieki silnika od spodu: | brak | |
Przekładnia kierownicza - wycieki i luzy: | brak | |
Wahacze i tuleje wahaczy: | OK | |
Układ napędowy - przeguby połosie wał: | OK | |
Łożyska wszystkich kół: | OK | |
Stan opon od strony wewnętrznej: | OK | |
Wizualne oględziny amortyzatorow: | OK | nieznacznie skorodowane |
Ocena wizualna tarcz hamulcowych: | częściowo zużyte | |
Ocena wizualna klocków hamulcowych: | częściowo zużyte | |
Ocena przewodów hamulcowych: | OK | |
Widoczne naprawy powypadkowe: | występują | w/w |
Widoczne elementy korozji: | brak | na układzie wydechowym |
Zawieszenie: | częściowo zużyte | KONTROLĘ STANU TECHNICZNEGO PODWOZIA PRZEPROWADZONO NA STACJI KONTROLI POJAZDÓW ”SKP”. NIE STWIERDZONO LUZÓW W UKŁADZIE ZAWIESZENIA I UKŁADZIE KIEROWNICZYM. PŁYTA PODŁOGOWA JEST CZĘŚCIOWO ZABUDOWANA OSŁONAMI, A W MIEJSCACH NIEOSŁONIĘTYCH NIE STWIERDZONO PERFORACJI ANI KOROZJI, BEZ UWAG. UKŁAD WYDECHOWY NOSI ŚLADY KOROZJI TYPOWEJ DLA WIEKU I PRZEBIEGU POJAZDU (CO WIDOCZNE JEST NA ZDJĘCIACH). PRZEDNIE I TYLNE TARCZE HAMULCOWE CZĘŚCIOWO ZUŻYTE, KLOCKI SĄ ZUŻYTE W 50 ÷ 60 %. KOROZJA ELEMENTÓW ZAWIESZENIA TAKICH JAK WAHACZE, DRĄŻKI STABILIZATORA ORAZ AMORTYZATORY JEST NIEZNACZNA, TYPOWA DLA WIEKU I PRZEBIEGU POJAZDU. |
Kontrola komputerowa:
Czy odczytano | Wynik | Uwagi | |
Przebieg | Nie | . | |
Błędy | Tak | Brak | . |
Podsumowanie:
Odczyt błędów wykonano przy pomocy komputera serwisowego firmy ”mega macs 42”. Test diagnostyczny nie wykazał istnienia w pamięci sterowników poważnych (stałych potwierdzonych) błędów, dodatkowo załączona jest dokumentacja fotograficzna z badania testerem. Na tablicy przyrządów nie wyświetlały się żadne niepokojące komunikaty POZA NIEWŁAŚCIWYM, ZBYT NISKIM POZIOMEM PŁYNU CHŁODZĄCEGO, mimo iż w zbiorniczku wyrównawczym płyn chłodniczy znajdował się w okolicy max. Prawdopodobnie czujnik poziomu jest uszkodzony.
Przegląd dokumentacji:
Nazwa elementu | Wynik | Uwagi |
brak informacji | . | . |
Podsumowanie:
Sprzedający udostępnił polski dowód rejestracyjny. Przedstawił jeden kluczyk, książkę serwisową (odnotowane w niej wpisy z okresowych przeglądów zobrazowane są na zdjęciach). Przebieg badanego pojazdu jest około dwukrotnie większy od przebiegu normatywnego dla tej grupy pojazdów.
Podsumowanie:
Czy sprzedający przedstawił wszystkie usterki pojazdu:
tak
Uzasadnienie:
Sprzedający był uprzejmy, poinformował, że pojazd miał w przeszłości wykonywane naprawy lakiernicze i stwierdził, że nie ma wiedzy co do wielkości i zakresu przeprowadzonych napraw, najprawdopodobniej nie ukrywał żadnych niewygodnych faktów.
Czy oględziny pojazdu potwierdzają wskazany przebieg:
tak
Uzasadnienie:
Okazane dokumenty oraz dobry stan techniczny pojazdu, a także stopień zużycia na elementach tapicerki itp. wskazują na to, że odczytany przebieg pojazdu jest najprawdopodobniej właściwy.
Czy można polecić pojazd kupującemu:
tak
Uzasadnienie:
Na obecnym etapie potencjalny nabywca nie powinien być narażony na dodatkowe koszty związane z koniecznymi naprawami przedmiotowego pojazdu poza wspomnianą diagnostyką komputerową testerem producenta pojazdu w celu usunięcia w/w błędu - zbyt niskiego poziomu płynu chłodzącego.
Podsumowanie:
Jeśli potencjalny nabywca akceptuje wskazane mankamenty, znaczny przebieg i uszkodzenia wynikające z normalnej eksploatacji pojazdu, a cena nie stanowi bariery, to można bardzo poważnie rozważyć zakup tego pojazdu. Trzeba pamiętać o tym, że zakup pojazdu używanego zawsze rodzi pewne ryzyko. Ze względu na deklarowany przebieg zalecam wykonanie tzw. ”rozszerzonego przeglądu technicznego” z wymianą: oleju silnikowego, wszystkich filtrów.