Jak sprawdzi




Rozkodowanie numeru VIN

Parametry - zależne od informacji jakie zostały umieszczone przez producenta.
Przeglądy - lista znanych przeglądów w Stacjach Kontroli Pojazdów.
Przebiegi - informacje zbierane od instytucji i firm oraz z portali aukcyjnych i ogłoszeniowych.
Historia sprawdzeń VIN danego pojazdu.
Dane producenta.
Opcje wyposażenia.
Raport zawiera dane z wybranych lub z wszystkich wymienionych modułów – w zależności od ich dostępności.

Sprawdzenie obecności pojazdu w europejskich bazach pojazdów skradzionych

Wyniki przeszukania baz pojazdów poszukiwanych i skradzionych w większości krajów Europy.
Telefoniczna weryfikacja informacji zawartych w ogłoszeniu

Rozmowa telefoniczna sprawdzająca informacje zawarte w ogłoszeniu.
Określenie klasy ryzyka związanego z historią pojazdu.
Weryfikacja źródeł internetowych.
Możliwe, że już na tym etapie odradzimy zakup sprawdzanego pojazdu.

Kontrola zewnętrznej karoserii pojazdu

Badanie elektronicznym miernikiem lakieru. Jeśli wskazane wartości pomiarów będą odbiegać od standardów dla danego pojazdu lub różnić się od siebie rzędem wielkości kilkudziesięciu do kilkuset mikrometrów, istnieje prawdopodobieństwo, że określony element poszycia pojazdu mógł być wymieniony, ponownie lakierowany lub naprawiany. Pomiary powłoki nie muszą w 100% oznaczać, że pojazd uczestniczył w zdarzeniu drogowym. Różnice grubości pomiędzy poszczególnymi elementami mogą się również zdarzać w przypadku aut fabrycznie nowych.
Badanie szczelin między elementami karoserii. W przypadku wymiany jednej części karoserii bardzo trudno jest uzyskać tą samą wielkość szczelin co w pojeździe, w którym była ona zamontowana fabrycznie.
Pomiar stopnia zużycia bieżnika (każda opona w trzech miejscach), opis opony, kod daty produkcji.
Weryfikacja oryginalności szyb (nazwa handlowa, kod daty produkcji).
Sprawdzenie działania oświetlenia pojazdu oraz ich uszkodzeń.

Kontrola wnętrza pojazdu

Ocena stopnia zużycia elementów wnętrza. Oględziny mogą sugerować ingerencję w przebieg pojazdu. Otrzymasz również fotografię widocznych wad wnętrza pojazdu, przetarć, zarysowań, przepaleń.
Sprawdzenie poprawnego funkcjonowania elektrycznych i mechanicznych elementów użytkowych wnętrza pojazdu. Niesprawność któregoś z powyższych elementów może narazić Cię na wysokie koszty naprawy. Nasz ekspert sprawdzi je korzystając z Check Listy naszego raportu.

Kontrola komory silnika i bagażnika

Kontrola stanu wybranych płynów eksploatacyjnych. Weryfikacja komory silnika oraz komory bagażnika pod kątem napraw blacharskich. Weryfikacja widocznych wycieków z silnika oraz jego pracy. Ekspert, który dokona oględzin zaznaczy w raporcie, jeśli usłyszy na przykład niepokojące odgłosy wydobywające się z pracującego silnika. W takiej sytuacji zaleci sprawdzenie silnika w profesjonalnym warsztacie.

Jazda testowa

Sprawdzenie pracy silnika, zawieszenia, sprzęgła, skrzyni biegów, układu wspomagania, poprawność toru jazdy, weryfikacja pracy układu hamulcowego, amortyzacji. Ekspert zidentyfikuje ewentualne stuki, niepokojące hałasy i wibracje. Jeśli coś jest nie tak z użytkowaniem pojazdu ekspert z dużym prawdopodobieństwem to wychwyci.

Fotogaleria elementów pojazdu

Kilkadziesiąt do kilkuset zdjęć kontrolowanych elementów. Zdjęcia wykonywane w sposób ujawniający wady pojazdu.

Komputer diagnostyczny

Sprawdzenie pod kątem błędów silnika i widocznych śladów ingerencji w przebieg pojazdu. Przyczyną błędów mogą być poważne usterki silnika bądź jego osprzętu. Sprawdzenie komputerem występuje w pakiecie typu COMPLEX TEST.

Kontrola podwozia w warsztacie samochodowym lub stacji kontroli pojazdów

Kontrola elementów zawieszenia, elementów gumowych, uszczelek, układu wydechowego, osłon, przewodów hamulcowych, luzów, wycieków, elementów płyty podłogowej, pasa przedniego oraz progów. Oględziny podwozia odbywają się w sprawdzonych warsztatach samochodowych współpracujących z mobilEkspertem. Weryfikacja podwozia występuje w pakiecie typu COMPLEX TEST.